Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Wizna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Urzędu Gminy Wizna.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Niektóre dokumenty w postaci plików PDF i dokumentów WORD nie są w pełni dostępne (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury, brak tekstów alternatywnych w grafikach, błędnie wstawione tabele utrudniające odczytanie informacji) – lub są skanami dokumentów.,
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,
- na niektórych stronach elementy wejściowe nie posiadają określonego przeznaczenia,
- część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
- niektóre elementy tekstowe przedstawiono w formie grafiki.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
Dostępność komunikacyjno – informacyjna: Urząd zapewnia obsługę klientów z wykorzystaniem ePUAP, poczty elektronicznej, strony internetowej.
Inne informacje dotyczące zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Urząd zapewnia petentom oraz osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem: kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, przesyłanie faksów, komunikację audiowizualną, z wykorzystaniem komunikatorów internetowych( Messengera). Urząd zapewni na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacje z urzędem w formie określonej we wniosku.
Inne informacje
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie późniejniż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej,aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Skróty klawiszowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Urząd Gminy Wizna — mailowo sekretariat@gminawizna.pl lub telefonicznie 868889000.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy,
- sposób kontaktu zwrotnego.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Wójt Gminy Wizna
Adres: pl.kpt. Władysława Raginisa 35, 18-430 Wizna
Adres e-mail: sekretariat@gminawizna.pl
Telefon: 868889000
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkongowe dla osób niepełnosprawnych (przed wejściem z lewej strony). Do budynku prowadzą dwa wejścia pozbawione barier architektonicznych. W budynku znajduje się winda komunikująca parter z pierszym piętrem. Oba wejścia dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Na biegu schodów wejścia głównego (lewe drzwi wejściowe) zamontowano krzesełka schodowe prostoliniowe. Toalety znajdujące się w budynku zostały przystosowane dla osób z niepełnosprawnością. W budynku znajdują się tablice informujące na temat rozkładu pomieszczeń. Do wnętrza budynku może wejść osoba z psem asystującym. Na wypadek sytuacji kryzysowej zamontowano tablice informujące o kierunkach i drogach ewakuacji.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Podmiot nie zapewnia pomocy tłumacza języka migowego ani w kontakcie za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej ani w kontakcie osobistym.
Brak informacji o danym podmiocie przygotowanych w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) oraz przetłumaczonych na polski język migowy.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.