VII sesja Rady Gminy
VII Sesja Rady Gminy Wizna z dnia 29.10.2024 r.
Rada Gminy Wizna
Radni
Protokół nr VII/2024
VII Sesja w dniu 29 października 2024
Obrady rozpoczęto 29 października 2024 o godz. 10:30, a zakończono o godz. 11:35 tego samego dnia.
W posiedzeniu wzięło udział 15 członków.
Obecni:
1. Wiesław Domurat
2. Kamil FRĄCKIEWICZ
3. Iwona GALIŃSKA
4. Damian Godlewski
5. Wiesław Kapelewski
6. Damian Ładyżyński
7. Grzegorz Łuba
8. Kamil Matejkowski
9. Marcin Modzelewski
10. Mirosław Ruszczyk
11. Marek Lech Sawicki
12. Paweł Szulc
13. Szczepan Wróblewski
14. Adam Zalewski
15. Marcin Zysk
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
Przewodniczący Gminy Mirosław Ruszczyk: Dzień dobry wszystkim. Czy możemy już zaczynać. Dzień dobry Państwu. Otwieram VII sesję Rady Gminy Wizna. Informuje, że sesja Rady Gminy Wizna transmitowana jest na żywo. Osoby uczestniczące w sesji muszą mieć świadomość, że ich wizerunek zostanie upubliczniony. Klauzula informacyjna w tej sprawie znajduje się na drzwiach wejściowych na sali obrad. Informuję, że sesja zwołana na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym z późniejszymi zmianami. Witam przybyłych na dzisiejszą sesję radnych oraz gości zaproszonych:pana Wójta Gminy Artura Szulca, Skarbnika Gminy panią Monikę Rakowską, dyrektorów szkół: panią Annę Domurat. Jest pani Ania? Jeszcze nie ma, może dojdzie. Panią Zenobię Dydkowską witamy i pana Mirosława Wiśniewskiego, witamy bardzo. Witam pracowników Urzędu Gminy, państwa sołtysów oraz pozostałych gości przybyłych na dzisiejszą sesję. Witam także uczestniczących w sesji publiczność wszystkich mieszkańców, którzy łączą się z nami przez Internet. Bardzo proszę panów radnych o zalogowanie się i przyciśnięcie przycisku kworum celem sprawdzenia obecności. Stwierdzam. Chwileczkę musimy jeszcze poczekać. No troszeczkę zrobiliśmy pastat, ale zaraz idziemy. Wszyscy? Poproszę o wynik. Poproszę jeszcze raz wciśnijmy kworum. Potwierdźmy obecność. Stwierdzam, że w obradach bierze udział 15 radnych, co stanowi kworum do podjęcia prawomocnych decyzji.
2. Przyjęcie porządku dziennego obrad.
Przewodniczący Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt 2. Przystępujemy do ustalania porządku obrad sesji. Informuje, że zgodnie z art 20. ust 3a ustawy o samorządzie gminnym zmiany w porządku obrad rada może wyprowadzić większością głosów ustawowego składu rady. Panowie radni otrzymali na swoje skrzynki wszystkie materiały wraz z projektami uchwał i porządkiem obrad na dzisiejszą sesję. Czy radni mają uwagi i wnioski do zaproponowanego porządku dnia? Nie widzę. Wobec tego przegłosujemy porządek obrad. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję. Pan Frąckiewicz jeszcze.
Głosowano w sprawie:
Przyjęcie porządku dziennego obrad.
Wyniki głosowania
Tak : 15, Nie : 0, Wstrzymuję się: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
Tak (15)
Wiesław Domurat, Kamil FRĄCKIEWICZ, Iwona GALIŃSKA, Damian Godlewski, Wiesław Kapelewski, Damian Ładyżyński, Grzegorz Łuba, Kamil Matejkowski, Marcin Modzelewski, Mirosław Ruszczyk, Marek Lech Sawicki, Paweł Szulc, Szczepan Wróblewski, Adam Zalewski, Marcin Zysk
Przewodniczący Gminy Mirosław Ruszczyk: Stwierdzam, że porządek dnia został przyjęty jednogłośnie.
3. Informacja o podpisaniu protokołu Nr VI/2024 z obrad sesji.
Przewodniczący Gminy Mirosław Ruszczyk: Przystępujemy do realizacji punktu 3 porządku obrad. Protokół z VI sesji Rady Gminy został zamieszczony na stronie Gminy Wizna i każdy z państwa mógł się z nim zapoznać. Czy ktoś z Państwa Radnych zgłasza wniosek o sprostowanie bądź uzupełnienie protokołu? Nie widzę. Informuję państwa, że w związku z niezgłoszeniem uzupełnienia i sprostowania do protokołu protokół nr 6/2024 sesji podpisuje.
4. Sprawozdanie z działalności komisji .
Przewodniczący Gminy Mirosław Ruszczyk: Wobec tego, że radni nie zgłosili uwag przechodzimy do pkt 4 porządku obrad sprawozdanie z działalności komisji. Między sesjami odbyła się jedno posiedzenie Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego. Bardzo proszę przewodniczącego Damiana Ładyżyńskiego o zabranie głosu.
Radny Damian Ładyżyński: Komisja Finansów i Rozwoju Gospodarczego na posiedzeniu w dniu 29 października 2024r. rozpatrzyła i zaopiniowała pozytywnie pod obrady sesji projekty uchwał:
· projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Wizna na rok 2024,
· projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wizna na lata 2024- 2027 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2024-2037;
· podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Wizna na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku znajdującym się na terenie Gminy Wizna wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków;
· podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Gminy Wizna;
· podjęcie uchwały w sprawie wyboru delegatów do stowarzyszenia pn. Łomżyńskie Forum Samorządowe.
Przewodniczący Komisji Damian Ładyżyński. Dziękuje.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Dziękuję za informację.
5. Sprawozdanie Wójta Gminy z działalności w okresie między sesjami oraz sprawozdanie z uchwał Rady Gminy z poprzedniej sesji.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt 5. Proszę Pana Wójta o przedstawienie sprawozdania wójta z działalności w okresie między sesjami oraz sprawozdanie z uchwały Rady Gminy z poprzedniej sesji.
Wójt Gminy Artur Szulc: Panie Przewodniczący, Szanowni radni, zaproszeni goście. Sprawozdanie z realizacji uchwał podjętych na VI sesji Rady Gminy w dniu 26 września 2024 roku. Rada Gminy podjęła uchwałę w następujących sprawach:
· uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Wizna na rok 2024 została przesłana do Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz reakcji Dziennika Urzędowego Województwa Podlaskiego celem ogłoszenia,
· uchwała w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Wizna na lata 2024-2027 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2024-2037 została przesłana do Regionalnej Izby Obrachunkowej;
· uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego Gminy Wizna została przesłana do Wojewody Podlaskiego,
· uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Wizna na 2024 rok została przesłana do Wojewody Podlaskiego oraz Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Podlaskiego celem ogłoszenia,
· uchwała w sprawie udzielenia pomocy finansowej Gminie Głuchołazy została przesłana do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
Ponadto:
· 19 września została podpisana umowa z Wojewodą Podlaskim o dopłatę w formie dofinansowania zadań własnych organizatorów w zakresie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej w 2024 roku.
· 30 września została podpisana umowa na modernizację drogi gminnej dojazdowej do pól o nawierzchni gruntowej relacji Wizna - Rutki etap drugi.
· 14 października została podpisana umowa na zadanie udzielenie im obsługa kredytu bankowego długoterminowego w wysokości 6 000 000 zł dla Gminy Wizna.
· 16 października została podpisana umowa z Zarządem Województwa Podlaskiego dotyczącej zwrotu utraconych przychodów z tytułu stosowania ustawowych uprawnień do ulgowych przejazdów w publicznym transporcie zbiorowym.
Ponadto z ważniejszych spraw w minionym okresie:
· 26 października rozpoczęto remont mostu w Bronowie.
· 29 września miały miejsce XII powiatowe zawody sportowo-pożarnicze w Miastkowie.
· 1 września, października przepraszam mała miejsce konferencja szkoleniowa dotycząca planów ogólnych,
· 2 września spotkanie konsultacyjne w sprawie programu INTERREG.
· 22 października miało miejsce spotkanie w sprawie planu zadań ochronnych dla Natura, dla obszarów Natura 2000 Bagno Wizna.
· 17 października konferencja na temat ochrony kształtowania krajobrazu na obszarach chronionych w Biebrzańskim Parku Narodowym.
· Natomiast 28 października został przekazany plac budowy pod modernizację oczyszczalni ścieków w Wiźnie.
· 9 października w tym okresie między sesjami miał miejsce odbiór drogi w ramach zadania modernizacja drogi gminnej, dojazdowy do pól o nawierzchni gruntowej relacji Kramkowo-Janczewo.
Dziękuję bardzo.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Dziękuję panu Wójtowi. Czy radni mają uwagi do przedstawionego sprawozdania? Proszę o zgłaszanie uwag. Nie widzę. Wobec niezgłoszenia uwag proponuje przyjęcie sprawozdania do wiadomości i jeżeli nie usłyszę sprzeciwu to uznam, iż rada sprawozdanie przyjęła. Nie widzę sprzeciwu. Radni uwag nie zgłosili. Wobec tego stwierdzam, że rada przyjęła sprawozdanie Wójta Gminy z działalności w okresie między sesjami oraz sprawozdanie z uchwał Rady Gminy z poprzedniej sesji do wiadomości. Dziękuję, bardzo.
6. Interpelacje i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt 6. Interpelacje i zapytania radnych. Informuję, że każdy radny ma prawo do zgłaszania zapytań, interpelacji i wniosków dotyczących wszystkich spraw związanych z wykonaniem mandatu. Czy są zapytania, interpelacje od radnych? Nie ma pytań. Dziękuję.
7. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt. 8, 7 przepraszam. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny. Proszę panią Zenobię Dydkowską dyrektora Szkoły Podstawowej w Starym Bożejewie o przedstawienie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok.
Zenobia Dydkowska: Szanowny Panie Wójcie, panie Przewodniczący, szanowna Rado. Realizacja zadań realizacji zadań oświatowych Szkoły Podstawowej w Starym Bożejewie za rok szkolny 2023/2024. Ogólnie w oddziałach przedszkolnych mieliśmy w minionym roku szkolnym 21 dzieci, w tym: sześciolatków nie było, pięciolatków 8, czterolatków 6, trzylatków 7. W klasach 1-7 uczyło się 41 uczniów. W szkole podstawowej zatrudnionych było 15 nauczycieli: 14 nauczycieli, 4 nauczycieli dyplomowanych, 3 mianowanych, 7 początkujących, 1 nauczyciel kontraktowy. 6 osób pracowało w pełnym wymiarze czasu pracy tj., 22 tygodniowo pozostałe osoby były zatrudnione na niepełnych etatach. 2 osoby zatrudnione w pełnym wymiarze czasu to pracownicy obsługi. W minionym roku szkolnym nie mieliśmy klasy ósmej, a więc nie został przeprowadzony egzamin ósmoklasisty. Szkoła Podstawowa uczestniczyła w programach rządowych a mianowicie w: uczniowie klas I - V otrzymali mleko i inne produkty mleczne zgodnie z programem dla szkół „Spożywanie produktów mlecznych”, również owoce i warzywa zgodnie z programem „ Spożywanie produktów warzywnych i owocowych”, uczniowie klas I – VII otrzymali darmowe podręczniki i zestawy ćwiczeń z dotacji celowej na wyposażenie szkół. Szkoła również otrzymała dofinasowanie do wycieczki w ramach programu ,,Poznajemy Podlasie”. Została zorganizowana szkolna wycieczka do Białowieży, zapoznanie uczniów z dziedzictwem przyrodniczym Białowieskiego Parku Narodowego. Szkoła realizowała w minionym w roku szkolnym założenia polityki oświatowej państwa oraz planu nadzoru pedagogicznego Podlaskiego Kuratora Oświaty. Sposoby realizacji w/w kierunków to przede wszystkim: współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, pedagogiem, logopedą, organizacja w szkole Dni Życzliwości i Pozdrowień, tworzenie Szkolnej Poczty Życzliwości, organizacja Dnia Osób Nieśmiałych, organizacja konkursu „Logograjki”, organizacja Europejskiego Dnia Logopedy, organizacja zbiórki zużytych baterii, zorganizowanie akcji ekologicznej: „Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci” mającej na celu przyswajanie nowych nawyków i dbanie o naszą planetę, szkolny wolontariat – zorganizowanie akcji charytatywnej dla chorego dziecka, organizacja uroczystości szkolnych: takich jak na przykład szkolna wigilia, Dzień Babci i Dziadka, piknik rodzinny w celu integracji ze społecznością lokalną. Przeprowadzenie zajęć warsztatowych na temat cyberprzemocy w Internecie „Profil hejtera”, organizacja Dnia Sportu w szkole, rajdu rowerowego po najbliższej okolicy. Wspieranie rodziców i ich funkcji wychowawczych – spotkania z rodzicami przeprowadzał pedagog, logopeda, wychowawcy klas, indywidualne spotkania. Również akcja ,,Sprzątanie świata”, zbiórce makulatury, wykonanie plakatów - ochrona środowiska z okazji Dnia Ziemi. W szkole występuje również pomoc psychologiczno-pedagogiczna, ponieważ mamy również 13 uczniów, który mają opinię z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Nie mamy dzieci z orzeczeniem, to też praca jako pomoc psychologiczno-pedagogiczna to przede wszystkim praca pedagoga, logopedy, nauczycieli przedmiotowców i przede wszystkim udział dzieci w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych klasy1-3 zajęciach wyrównujących wiedzę z matematyki, języka angielskiego czy też języka polskiego. Również szkoła podjęła takie działania międzynarodowy projekt edukacyjny kreatywne prace plastyczne IV edycja, klasa IV-VII szkoła również otrzymała certyfikat, ogólnopolski projekt kulturowy z okazji Dnia Świętego Patryka, ogólnopolski projekt edukacyjny „Klasa w Terenie” i właśnie przedsięwzięcie Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej „Poznajemy Podlaskie”. Tak jak już mówiłam wycieczka do Białowieży. Szczególne osiągnięcia naszych uczniów w minionym roku szkolnym to przede wszystkim wojewódzki konkurs fotograficzny „Podlaskie zabytki” uczeń klasy II zajął 1 miejsce, i klasy I – 2 miejsce, powiatowy konkurs „Bezpieczne ferie” – uczeń klasy II zajął 1 miejsce, ogólnopolski konkurs z języka angielskiego „Mistrz słówek” uczennica klasy IV zajęła 2 miejsce i mamy dwa wyróżnienia -uczennica klasy V i klasy IV; powiatowy konkurs plastyczny „Hejt ciemna strona Internetu" uczennica klasy VI i klasy V zajęły 1 miejsca; ogólnopolski konkurs matematyczny „Fenek”- uczeń klasy III zajął 2 miejsce, uczeń klasy III - 3 miejsce, jak również laureaci. Ogólnopolski konkurs „Orzeł matematyczny” uczeń klasy IV zajął 1 miejsce klasy IV - 3 miejsce i też laureaci. Powiatowy konkurs recytatorski „Przyroda w poezji” tutaj uczennica kl. III wyróżnienie. Powiatowy konkurs plastyczny „W blaskach polskich medali” – uczennica kl. III- wyróżnienie. Powiatowy konkurs plastyczny „Wesoła pszczoła” uczennica kl. III wyróżnienie. Konkurs plastyczny „Problem uzależnień oczami dziecka”-Wojewódzki Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Łomży – uczennica kl. VI zdobyła 1 miejsce uczennica kl. III 2 miejsce, uczennica kl. V – wyróżnienie, powiatowy konkurs plastyczny na plakat i hasło promujące rodzicielstwo zastępcze uczennica kl. V zdobyła 1 miejsce, uczennica kl. VI -2 miejsce, uczennica kl. III wyróżnienie. XV Ogólnopolski konkurs plastyczny „Makulatura to nie śmieć PUSZCZA” nagroda główna uczennica kl. VI. XVII Ogólnopolski konkurs plastyczny „Malowane poezją”- uczennica kl. VI zdobyła nagrodę główna w kategorii KL. IV-VI szkoła podstawowa. Gminny konkurs na napisanie książki „Moja historia bożonarodzeniowa” uczeń klasy IV 1 miejsce., uczennica kl. III – 3 miejsce. W szkole również przeprowadzono również obchody Światowego Dnia Zwierząt mieliśmy pokaz umiejętności psa Luny. W oddziale przedszkolnym organizowane są bardzo często zajęcia kulinarne. W klasach starszych wykorzystujemy drukarki 3D i tu wykonywane są wykonanie stroików wielkanocnych dla przyjaciół naszej szkoły. Przeprowadzenie akcji charytatywnej „Góra grosza” Szkoła współpracuje z Policją przeprowadzane są spotkania na temat bezpieczeństwo: bezpieczeństwo na drodze, bezpieczne ferie, bezpieczne wakacje, bezpieczeństwo w sieci. Z Gabinetem, z Zespołem Gabinetów Lekarza Rodzinnego w Wiźnie tu przede wszystkim tak jak Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Łomży przede wszystkim programy „Czyste powietrze wokół nas”, „Nie pal przy mnie proszę”, „Trzymaj formę”. Z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Komisją do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Wiźnie przede wszystkim dofinansowanie do warsztatów profilaktycznych oraz do zorganizowania pikniku rodzinnego w naszej szkole. To wszystko, dziękuję.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Dziękuję Pani dyrektor za obszerne informacje. Proszę panią Iwonę Wiśniewską, wicedyrektor Zespołu Szkół Przedszkolnych w Wiźnie o przedstawienie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok.
Iwona Wiśniewska: Dzień dobry. Szanowny Wójcie, Szanowna Rado. W imieniu pani dyrektor Anny Domurat przedstawię informację dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wiźnie z działań w ramach nadzoru i działalności szkoły Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Wiźnie. Na podstawie materiałów źródłowych stwierdzam podjęte działania w roku szkolnym 2023-24 były kontynuowane i są dalej rozwijane. Efektywna praca nauczycieli zaowocowała realizacją podstawy programowej przez wszystkich uczniów. Znajomość środowiska i różnorodność podejmowanych działań tworzą różnorodną ofertę działań przedszkola i szkoły, ukierunkowaną na opiekę i rozwój uczniów. Praca nauczycieli była trudna ze względu na liczne choroby dzieci. Nieobecność uczniów była systematycznie monitorowana przez wychowawców, pedagoga, pedagoga, pedagoga specjalnego i psychologa. Struktura zatrudnienia w roku szkolnym 2023-24 przedstawiała się następująco: nauczyciel początkujący 6 osób, nauczyciel kontraktowy 8, nauczyciel mianowany 2 osoby nauczyciel dyplomowany 15, inni pracownicy niepedagogiczni 14 osób, inne umowy świadczenia usług 2. W jednostce łącznie nauczycieli pełnozatrudnionych 43. W tym na stanowiskach kierowniczych 2, niepełnozatrudnionych 14. Struktura przedszkola: 3 grupy zróżnicowane wiekowo- trzylatki, czterolatki, pięciolatki 67 osób. W tym 2 dzielnice z nauczaniem indywidualnym. Struktura szkoły: dwa oddziały przedszkolne – 28 , I etap edukacyjny – klasy I – III – 57, II etap- IV – VIII - 109 uczniów, w tym 2 uczennice z nauczanie indywidualne i w tym 2 uczennice ze zindywidualizowaną ścieżką edukacyjną. Łączna liczba uczniów w przedszkolu i w szkole podstawowej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym 262. Łączna liczba etatów nauczycieli, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów oraz terapeutów pedagogicznych 2,29. Rodzaj zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej to: zajęcia rozwijające uzdolnienia, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia logopedyczne, zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, zajęcia o charakterze terapeutycznym. W przedszkolu i szkole przeprowadzono bieżące doposażenie, remonty i naprawy. Organ prowadzący wykonał modernizację szkoły ukierunkowaną na wykorzystanie ekologicznych źródeł ciepła, docieplenie budynku. Dydaktyka. Podstawa programowa przewidziana do realizacji przedszkolu dla oddziału przedszkolnego i klas 1-8 zostały zrealizowane. Zestawienie ilościowe uczniów wyróżnionych w roku szkolnym 2023-24 klasy od 1 do 3: w klasie pierwszej 12 osób, w klasie drugiej 13 osób w klasie trzeciej 9, w klasie czwartej 11 osób, w klasie piątej 7 osób w klasie, w klasie szóstej 3 osoby, w klasie siódmej 3 osoby, w klasie ósmej 2 osoby. Ranking klas: średnia klasy 4,44 najwyższe średnia klasa czwarta, średnia klasy 4,26 klasa piąta, 3,84 klasa szósta, 3,85 klasa siódma, 4,08 klasa ósma. Frekwencja obecności wg klas. Na pierwszym etapie edukacyjnym najwyższą frekwencją wykazała się klasa druga 92,20, później klasa trzecia 87,85% obecności i klasa pierwsza 86,32% obecność. W klasach IV-VI najwyższą frekwencję okazała się klasa czwarta 91,87%. Kolejną następnie klasa piąta 87,3%, klasa szósta 87,20; klasa ósmej i siódmej wyższą frekwencję miał chyba siódma 90,28. klasa ósma 88,87. Uczniowie diagnozowani zgodnie z otrzymanymi zaleceniami uzyskali pomoc specjalistyczną w postaci zajęć rozwijających, uzdolnienia zajęć, korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć logopedycznych, zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz zajęć o charakterze terapeutycznym. Wszyscy nauczyciele pozytywnie ocenili realizację wsparcia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Uczniowie reprezentowali szkołę w konkursach zewnętrznych i zawodach sportowych, brali też udział w wycieczkach klasowych, uroczystościach wewnątrzszkolnych, regionalnych, lokalnych oraz ogólnopolskich konkursach. Przytoczę teraz może nie wszystkie, ale najważniejsze informacje dotyczące udziału w uroczystościach, zawodach sportowych. Uroczystości obchody obrony Odcinka Wizna, Święto Niepodległości, Łomżyński Marsz Pamięci Sybiru, 10. turniej Polski Termopile, udział w akcji Szkoła Pamięta. Konkursy: konkurs poezji patriotyczne, konkurs recytatorski "Poezja pełna uśmiechu", konkurs plastyczny "To mój kraj, to dom". I teraz przejdę do informacji sportowych, bo są dosyć obszerne, ale proszono mnie po przedstawieniu. W roku szkolnym 2023-24 zrealizowano program szkolnego klubu sportowego w wymiarze 4 godzin tygodniowo. W zajęciach pozalekcyjnych brali udział zarówno chłopcy jak i dziewczęta z klas III-VIII .Uczniowie doskonale i w swoje umiejętności techniczne i taktyczne z różnych dyscyplin sportowych. Największe osiągnięcia drużynowe naszej szkoły to jest pierwsze miejsce w finale powiatu w siatkówce młodzieży chłopcy i dziewczęta, drugie miejsce w finale powiatu sztafetowych w biegach w przełajowych dziewczęta, drugie miejsce w finale powiatu z trójboju dziewczęta i chłopcy, drugie miejsce w finale powiatów czwórboju chłopcy, drugie miejsce w finale grupy grupy zachodnich w trójboju chłopcy, drugie miejsce w finale powiatu w badmintonie, dziewczęta drugie miejsce w finale grupy zachodniej w badmintonie młodzieży dziewczęta, trzecie miejsce w finale powiatów szachtowych biega przełajowych igrzysk dzieci chłopcy, trzecie miejsce w finale powiatu igrzysk dzieci w siatkówce dziewczęta i chłopcy, trzecie miejsce w finału powiatu unihokeju dzieci dziewczęta, trzecie miejsce w finale powiatu w badmintonie dzieci chłopcy, czwarte miejsce w finale grupy zachodnie w czwórboju chłopcy, czwarte miejsce w finale grupy zachodniej siatkówce, młodzieży dziewczęta, czwarte miejsce w finale powiatu w piłce nożnej dzieci, piąte miejsce w finale zachodniej trójboju. Największe osiągnięcia indywidualne uczniów. Jest tego bardzo dużo, więc wymienię nazwiskami najwyższe miejsca. Julia Trepanowska pierwsze miejsce w mistrzostwach powiatu w rzucie dyskiem, pchnięciu kulą, drugie miejsce półfinale w wojewódzkim rzucie dyskiem i pchnięciu kulą. Krzysztof Frączak trzecie miejsce indywidualne w mistrzostwach powiatu czwórboju, trzecie miejsce w mistrzostwach powiatu biegło na 200 m. Alicja Grabowska drugie miejsce w finale powiatu w rzucie oszczepem, drugie miejsce w finale grupy zachodnich w rzucie oszczepem. Jakub Budkiewicz trzecie miejsce w mistrzostwach powiatu biegł przełajowych, finalista Województwa Podlaskiego w biegach przełajowych. Amelia Piotrowska pierwsze miejsce w mistrzostwach powiatu biegach przełajowych, finalista Województwa Podlaskiego w biegach przełajowych. Filip Piotrowski pierwsze miejsce w mistrzostwach powiatu w biegach przełajowych, trzecie miejsce w finale zachodniej w biegach przełajowych. Brajan Słomiński trzecie miejsce w mistrzostwach powiatu w biegach przełajowych, czwarte szóste miejsce w finale województwa w biegach przełajowych. Stanisław Żukowski pierwsze miejsce w mistrzostwach powiatu w rzucie dyskiem, trzecie miejsce w mistrzostwa powiatu w rzucie oszczepem. Szymon Żukowski trzecie miejsce w mistrzostwach powiatu w pchnięciu kulą, czwarte miejsce w mistrzostwach powiatu w rzucie dyskiem. Maja Wołowicz drugie miejsce w mistrzostwach powiatu w biegach w przełajowych, finalista Województwa Podlaskiego w biegach przełajowych. Na tym zakończyłam informacje o finalistach i laureatach sportowych. Zespół Szkolno-Przedszkolny przedszkolaki i uczniowie szkoły podstawowej brali udział w licznych wycieczkach. Niniejszy Białystok w Muzeum Pamięci Sybiru, Muzeum Wojska Polskiego, wyjazd systematyczne wyjazdy do kina, wycieczki do Białowieskiego Parku Narodowego do Hajnówki. Braliśmy udział w akcjach charytatywnych, w akcjach proekologicznych i systematycznie współpracujemy z sanepidem. Realizujemy programy prozdrowotne i proekologiczne. W tamtym roku szkolnym wzięliśmy udział w akcji „Tak pomaga tytka charytatywna". Zrobiliśmy kiermasze charytatywne, uczestniczyliśmy w zbiórce makulatury. Okresowo dokonano oceny stanu bezpieczeństwa szkoły z zakresu BHP. Przeprowadza się opiekę świetlicową nad uczniami i dziećmi. Świetlica funkcjonuje od godziny 7 do 7:45 i kolejno do godziny 7:45. Następnie w oczekiwanie na odwozy do godziny 15 w Zespole Szkoły Podstawowej w Wiźnie. Odbyły się 4 kontrole planowana, kontrola doraźna. Przeprowadzona diagnoza pracy szkoły pozwoliła określić obszary pracy szkoły, w których pożądane są zmiany, a w konsekwencji także potrzeby rozwojowe nauczycieli. Rozpoznane potrzeby pozwoliły odpowiednio zaplanować tematy i formy doskonalenia zawodowego. Wszyscy nauczyciele, nauczyciele w codziennej praktyce szkolnej wykorzystują wiedzę i umiejętności, które zdobyli podczas różnych form szkolenia. Stosują ujednolicone zasady postępowania z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze, wzajemnie udzielają pomocy zawodowej, dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Egzamin ósmoklasisty. Przygotowania do egzaminu obejmowały: udział dyrektora szkolenia organizowanych przez OKE w Łomży dotyczących organizacji egzaminów dostosowania, analizę wyników egzaminów z 2022 roku w zespołach nauczycieli, wnioskowanie i stopniowe wdrażanie zwiększonej ilości ćwiczeń, które sprawiały trudności w bieżącej pracy, zapoznanie z procedurami egzaminacyjnymi uczniów i rodziców, ustalenie sposobu dostosowania warunków pracy uczniów do indywidualnych potrzeb, realizację zadań przekrojowych w toku lekcji ze szczególnym uwzględnieniem pojawiających się sformułowań egzaminacyjnych, zadań typowych, pisanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi pisemnych między ojczym oraz obcym, oswojenie się stresem egzaminacyjnym, spotkanie z psychologiem, egzamin trudny przeprowadzony w klasie z siódmej, dobór zespołów nadzorujący wdrożenie procedur zabezpieczenia prawidłowego przebiegu egzaminu osób piszących egzamin ósmoklasisty. W roku 2023-24 było 12 osób, w tym 1 osoba z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim z indywidualnym dostosowaniem i 1 osoba z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, która była zwolniona z egzaminu. Wyniki z każdej części były zróżnicowane i odzwierciedlają zróżnicowane możliwości uczniów. Średni wynik język polski 62%, matematyka 45%, język angielski 54%. Optymizmem napawa fakt, że wszyscy absolwenci kontynuują edukację wybranych przez siebie w szkołach. Dziękuję.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Dziękuję pani dyrektor. Proszę pana Mirosława Wiśniewskiego dyrektora Szkoły Podstawowej w Rutkach o przedstawienie informacji.
Mirosław Wiśniewski: Witam wszystkich zebranych. Moje sprawozdanie będzie dużo krótsze niż pozostałych. Więc zgodnie z art. 11 ust. 1. Dziennik Urzędowy z 2024 roku przedstawiam sprawozdanie, informację o wykonanych zadach. A więc w Rutkach uczęszczało w roku 2023-2024 66 uczniów, z tego 18 było oddziale zerowym. Mieliśmy jednego z autyzmem, 2 uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim i 1 ucznia mamy posiedzenie w stopniu głębokim, czyli nauczanie indywidualnym. Liczba pracowników 18, obsługi 2, z tych nauczycieli pełnych etatów 10, liczba pracowników etatach 15,63. Z tego 3 nauczycieli nieposiadających stopnia awansu zawodowego, jedno nauczyciel kontraktowych czyli idzie starym systemu, 3 nauczycieli mianowanych, z tego 1 uzupełnia tylko u nas etat i 11 nauczycieli dyplomowanych. Średnie wyniki egzaminu ósmoklasistów: nie było, ponieważ tamtym roku u nas nie było klasy ósmej. Etapy działalność edukacyjna szkoły wspierana jest dodatkowymi godzinami, które można podzielić na następujące kategorie: opieka świetlicowa 17 godzin, praca logopedy szkolnej 5 godzin, zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne 5 godzin, zajęcia rewalidacyjne 6 godzin, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze czyli nauczanie indywidualne 10 godzin, zajęciowo pedagogiczne 6, zajęcia z psychologów 6, zajęcia z pedagog specjalnym 9. Razem realizowane było 283 godziny dydaktyczno-wychowawcze, z czego 53 godziny to godziny ponadwymiarowe. Programy w jakich uczestniczyła szkoła, to było szkoła uczestniczyła owoce i w szkole i szklanka mleka. W ramach tych uczniowie i klas 1-3 otrzymywali mleko i owoce. Programy te są również realizowane w tym roku. We współpracy ze Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Łomży realizowane były następujące programy: "Czyste powietrze wokół nas", "Trzymaj formę". W ramach rządowej dotacji celowej na wyposażenie szkół podstawowych szkoła zakupiła dla wszystkich uczniów podręczniki i materiały ćwiczeniowe. W tamtym roku też została uruchomiona stołówka, znaczy stołówka jadalnia i posiłki są przywożone ze Szkoły Podstawowej w Wiźnie i około 90% uczniów te posiłki zjada. Uczniowie naszej szkoły brali też udział w konkursach i zawodach. Ja tylko się skupię na tych, którzy osiągnęli powyżej wojewódzkich, czyli wszystkie imprezy tak jak moi poprzednicy przedstawili typu Dzień Babci, Dzień Dziadka, Dzień Mamy, Wigilia czy Dzień Dziecka to wszystko jest w planie pracy szkoły. Natomiast ja tylko się skupię na tych osiągnięciach powyżej powiatowych. I tak uczennica kl. VII została laureatem konkursu Wiedzy Ekologicznej i Wiedzy o Biebrzańskim Parku Narodowym. Uczeń kl. III otrzymał wyróżnienie na etapie wojewódzkim oraz zajął III miejsce na etapie regionalnym w Ogólnopolskim konkursie plastycznym dla dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy, bo o zdrowie dbamy”. Uczennica kl. III zajęła I miejsce w Międzynarodowym Konkursie Plastycznym „Psie Troski” z okazji Światowego Dnia Zwierząt. Wspomnę, że tutaj w międzynarodowym było 20 tysięcy prac, czyli na 20 tysięcy prac pierwsze miejsce. No i oczywiście tutaj dziewczynka wygrała laptop, wycieczkę do, wycieczkę do ZOO i takie inne rzeczy. Po zakończeniu roku szkolnego uczniowie naszej szkoły uczestniczyli czynie w Nocy Świętojańskiej w Wiźnie. W międzyczasie uczestniczyli tak samo w różnych imprezach organizowanych przez gminę tak jak poprzednicy już mówili, ja już nie będę powtarzał. Dziękuje.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Dziękuje bardzo. Czy jakieś pytania od radnych do tego punktu do państwa dyrektorów. Nie wiem, czy możemy zadać pytania, ale jakieś sugestie czy coś refleksje. Nie ma. Dziękuje.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wizna na lata 2024- 2027 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2024-2037
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do punktu 8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Wizna na lata 2024-2027 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2024-2037. Projekt uchwały był omawiany był na komisji, został zaopiniowany pozytywnie. Otwieram dyskusję nad projektem uchwały. Proszę bardzo. Czy są pytania, czy wszystko już jest jasne po komisji? Myślę, że tak. Zamykam dyskusję. Zarządzam głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wizna na lata 2024-2027 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2024-2037. Proszę wciśnięcie odpowiedniego przycisku. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję.
Głosowano w sprawie:
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Wizna na lata 2024- 2027 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2024-2037.
Wyniki głosowania
Tak : 15, Nie : 0, Wstrzymuję się: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
Tak (15)
Wiesław Domurat, Kamil FRĄCKIEWICZ, Iwona GALIŃSKA, Damian Godlewski, Wiesław Kapelewski, Damian Ładyżyński, Grzegorz Łuba, Kamil Matejkowski, Marcin Modzelewski, Mirosław Ruszczyk, Marek Lech Sawicki, Paweł Szulc, Szczepan Wróblewski, Adam Zalewski, Marcin Zysk
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Stwierdzam, że Rada Gminy jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej. Dziękuję.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Wizna na 2024 r
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt 9. Zgodnie z porządkiem obrad przyjęcie uchwały rozpatrzenie. Przepraszam, przystąpienie do rozpatrzenia projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmiany w budżecie Gminy. Projekt uchwały był omawiany na komisji, został zaopiniowany pozytywnie. Otwieram dyskusję nad projektem. Proszę Państwa Radnych o zbieranie głosu. Nie widzę chętnych do zabierania głosu. Zarządzam głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy. Proszę o wciśnięcie odpowiedniego przycisku. Kto jest za? Kto przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję. Mamy już wynik.
Głosowano w sprawie:
Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Wizna na 2024 r.
Wyniki głosowania
Tak : 15, Nie : 0, Wstrzymuję się: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
Tak (15)
Wiesław Domurat, Kamil FRĄCKIEWICZ, Iwona GALIŃSKA, Damian Godlewski, Wiesław Kapelewski, Damian Ładyżyński, Grzegorz Łuba, Kamil Matejkowski, Marcin Modzelewski, Mirosław Ruszczyk, Marek Lech Sawicki, Paweł Szulc, Szczepan Wróblewski, Adam Zalewski, Marcin Zysk
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Stwierdzam, że Rada Gminy jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie zmiany w budżecie Gminy Wizna.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Wizna na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku znajdującym się na terenie Gminy Wizna wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do punktu 10. Zgodnie z porządkiem obrad przystępujemy do rozpatrzenia projektu i podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Wizna na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku znajdującym się na terenie Gminy Wizna, wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków. Projekt uchwały był omawiany na komisji, został zaopiniowany pozytywnie. Otwieram dyskusję projektem uchwały. Zamykam dyskusję. Zarządzam głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie udzielania dotacji z budżetu Gminy Wizna na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach zabytków znajdującym się na terenie Gminy Wizna wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków. Proszę o wciśnięcie odpowiedniego przycisku. Kto jest? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję.
Głosowano w sprawie:
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Wizna na sfinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku znajdującym się na terenie Gminy Wizna wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków.
Wyniki głosowania
Tak : 15, Nie : 0, Wstrzymuję się: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
Tak (15)
Wiesław Domurat, Kamil FRĄCKIEWICZ, Iwona GALIŃSKA, Damian Godlewski, Wiesław Kapelewski, Damian Ładyżyński, Grzegorz Łuba, Kamil Matejkowski, Marcin Modzelewski, Mirosław Ruszczyk, Marek Lech Sawicki, Paweł Szulc, Szczepan Wróblewski, Adam Zalewski, Marcin Zysk
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Stwierdzam, że Rada Gminy jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie udzielenia dotacji z budżetu Gminy Wizna na sfinansowanie prac konserwatorskich i restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku znajdującym się terenie Gminy Wizna. Dziękuję.
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Gminy Wizna.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt 11. Zgodnie z porządkiem obrad przystępujemy do rozpatrzenia projektu i podjęcie uchwały w sprawie wyrażania zgody na sprzedaż, wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Gminy Wizna. Projekt uchwały był omawiany na komisji, został zaopiniowany pozytywnie. Otwieram dyskusję nad projektem uchwały. Pan Wójt, proszę.
Wójt Gminy Artur Szulc: Przedmiotem niniejszej uchwały jest wyrażenie zgody na zbycie w drodze bezprzetargowej nieruchomości gruntowych stanowiących własność Gminy Wizna: numer ewidencyjny 288 obrębie Nieławice, numer ewidencyjny 366 obręb Srebrowo, numer ewidencyjny 511 obręb Stare Bożejewo, numer ewidencyjny 608 obręb Bronowo, numer ewidencyjny 632 obręb Bronowo oraz numer ewidencyjny 367 obręb Srebrowo z przeznaczeniem na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległych. Działki będące przedmiotem zbycia są w całości przeznaczone na połączenie z działką sąsiadującą stanowiącą własność osoby prywatnej w większą całość, co wpłynie pozytywnie na poprawę jej potencjału rolniczego i gospodarczego. Strony zainteresowane złożyły stosowne wnioski o nabycie nieruchomości, wskazując chęć nabycia celem powiększenia swoich działek, które obecnie poprzecinane są wąskimi działkami gminnymi albo do których przylega wąski pasek działki gminnej. Wskazane w uchwale działki porządkowe były sklasyfikowane jako drogi. Ze względu na fakt, iż drogi nie mogą być przedmiotem obrotu, nastąpiło przekwalifikowanie aby ułatwić zbycie nieruchomości na rzecz wnioskodawców. Zgodnie z art. 37 ust 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami nieruchomość jest zbywana w drodze bezprzetargowej, jeżeli przedmiotem zbycia jest nieruchomość lub jej część jeśli mogą poprawić warunki zagospodarowania nieruchomości przyległej stanowiącej własność lub oddanej w użytkowanie wieczyste osobie, która zamierza te nieruchomość lub jej część nabyć, jeżeli nie mogą być zagospodarowana jako odrębnej nieruchomości ze względu na położenie, charakter i wymiary tych działek nie ma możliwości samodzielnego ich zagospodarowania zainteresowanym nabyciem jest tylko 1 właścicieli działek sąsiadujących, a sprzedawane działki ze względu na swoje wymiary i położenie lub faktyczne ich użytkowanie mogą wpłynąć na poprawę funkcjonowania tylko działki będącej własnością wnioskodawcy. Biorąc pod uwagę złożenie złożone wnioski stron zainteresowanych nabyciem i przepisy prawa wymagana jest zgoda Rady Gminy na zbycie nieruchomości w drodze bezprzetargowej. Dziękuję.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Dziękuję. Czy są jeszcze jakieś pytania do danej uchwały? Do projektu uchwały? Państwo Radni nie mają pytań. Dziękuję. Zarządzam głosowanie nad projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Wizna. Proszę o wciśnięcie odpowiedniego przycisku. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuje.
Głosowano w sprawie:
Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Gminy Wizna.
Wyniki głosowania
Tak : 15, Nie : 0, Wstrzymuję się: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
Tak (15)
Wiesław Domurat, Kamil FRĄCKIEWICZ, Iwona GALIŃSKA, Damian Godlewski, Wiesław Kapelewski, Damian Ładyżyński, Grzegorz Łuba, Kamil Matejkowski, Marcin Modzelewski, Mirosław Ruszczyk, Marek Lech Sawicki, Paweł Szulc, Szczepan Wróblewski, Adam Zalewski, Marcin Zysk
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Stwierdzam, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiących własność Gminy Wizna.
12. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru delegatów do Stowarzyszenia pn. Łomżyńskie Forum Samorządowe
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt 12. Zgodnie z porządkiem obrad przystępujemy do rozpatrzenia projektu i podjęcia uchwały w sprawie wyboru delegatów do stowarzyszenia Łomżyńskie Forum Samorządowe. Projekt uchwały był omawiany na komisji budżetowej, został zaopiniowany pozytywnie. Otwieram dyskusję nad projektem uchwały. Proszę Państwa Radnych o zabieranie głosu. Nie widzę chętnych. Zamykam dyskusję. Zarządzam głosowanie nad projektem uchwały w sprawie wyboru delegatów Proszę o wciśnięciu odpowiedniego przycisku. Kto jest za? Kto jest przeciw? Kto się wstrzymał? Dziękuję.
Głosowano w sprawie:
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru delegatów do Stowarzyszenia pn. Łomżyńskie Forum Samorządowe.
Wyniki głosowania
Tak : 15, Nie : 0, Wstrzymuję się: 0, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 0
Wyniki imienne:
Tak (15)
Wiesław Domurat, Kamil FRĄCKIEWICZ, Iwona GALIŃSKA, Damian Godlewski, Wiesław Kapelewski, Damian Ładyżyński, Grzegorz Łuba, Kamil Matejkowski, Marcin Modzelewski, Mirosław Ruszczyk, Marek Lech Sawicki, Paweł Szulc, Szczepan Wróblewski, Adam Zalewski, Marcin Zysk
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Stwierdzam, że Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyboru delegatów do stowarzyszenia Łomżyńskie Forum Samorządowe.
13. Informacja na temat analizy oświadczeń majątkowych
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt 13 porządku obrad. Informacje na temat analizy oświadczeń majątkowych. Proszę Pana Wójta o przedstawienie informacji na temat analizy oświadczeń majątkowych.
a) wystąpienie Wójta,
Wójt Gminy Artur Szulc: Stosownie do art. 20, 24 h ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym wójt, zastępca wójta, sekretarz gminy, skarbnik gminy, kierownik jednostki organizacyjnej gminy, osoba zarządzająca i członek organu zarządzającego gminą, gminną osobą prawną oraz osoba wydająca decyzje administracyjny w imieniu wójta obowiązani byli do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym w terminie do dnia 30 kwietnia 2024 roku wg stanu na dzień 31 grudnia 2023 roku. Wójt był obowiązany także do złożenia oświadczenia majątkowego w terminie do 2 miesięcy przed końcem kadencji oraz do 30 dni od dnia złożenia ślubowania. Analizy danych zawartych w oświadczeniu majątkowym dokonują osoby, w którym złożono oświadczenia majątkowe oraz urząd skarbowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby składający oświadczenie. Zgodnie z art 24 h ust 12 ustawy przedstawiam informację o wynikach dokonanej analizy złożonych oświadczeń majątkowych przez wyżej wymienione osoby. Oświadczenia majątkowe wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym PIT 37 lub 36 w 2 egzemplarzach do 30 kwietnia 2024 roku złożyło 9 osób. Wszystkie oświadczenia majątkowe złożono na właściwych, opatrzonych własnoręcznym podpisem formularzach w terminie. Zostały opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej jeden egzemplarz orzeczenia majątkowego wraz z załącznikami zgodnie z art. 24h ust. 6 ustawy o samorządzie gminnym został przekazany naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Łomży w dniu 20 maja 2024 roku. Złożone oświadczenia majątkowe badano pod kątem w zupełności, kompletności dokumentów, staranności wypełnieniu poszczególnych pozycji. Oświadczenie majątkowe wójta gminy zostało złożone na ręce Wojewody Podlaskiego na dwa miesiące przed upływem kadencji oraz w związku z kończącą się kadencją 15 kwietnia 2024 roku, a także opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. Oświadczenia majątkowe obejmującego obowiązki wójta zostało złożone 5 czerwca 2024 roku. W piśmie z dnia 19 września dotyczącym analizy oświadczeń majątkowych wójtów Wojewoda Podlaski stwierdził, że zarówno wójt kończący kadencję, jak i wójt obejmujący obowiązki w ustawowym terminie złożyli oświadczenia majątkowe łącznie z kopią zeznań podatkowych PIT. W wyniku przeprowadzanej analizy oświadczenia wójta obejmującego obowiązki stwierdzono, że nie określono przynależności majątkowe w pkt. 1 zasoby pieniężne, środki pieniężne w walucie polskiej. W pkt. 2 podpkt. 3 dotyczącym gospodarstwa rolnego, w pkt 8 inne dochody osiągane z tytułu zatrudnienia lub innej działalności zarobkowej lub zajęć z podaniem kwot uzyskiwanych każdego roku. W pkt 2 podpkt. 3 gospodarstwo rolne z tytułu z tytułu osiągnąłem w roku ubiegłym przychód i dochód wysokości. Z uwagi na fakt, że wpisano jedną kwotę, nie da się ustalić, czy jest to kwota przychodu czy kwota dochodu osiągniętego w 2023 roku, w przypadku przychodu lub dochodu należy wskazać 0. W roku 2024 roku na ręce Wójta Gminy wpłynęły również orzeczenia pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek podległych. Jedno orzeczenie majątkowe stan na dzień powołania na stanowisko zastępcy wójta gminy. Jedno orzeczenie majątkowe stan na dzień nadania upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu wójta na stanowisku kierownika referatu, jedno orzeczenie majątkowe stan na dzień rozwiązania stosunku pracy na stanowisku sekretarza gminy, jedno orzeczenie majątkowe stan na dzień odwołania odwołania ze stanowiska dyrektora szkoły, jedno oświadczenie majątkowe stan na dzień powołania na stanowisku dyrektora szkoły. Powyższe oświadczenia przesłano do Urzędu Skarbowego w Łomży oraz opublikowano w Biuletynie Informacji Publicznej. Wszystkie oświadczenia majątkowe złożono na właściwych, opatrzonych w wewnętrznym formularzach, w terminie zostały opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej. 1 egzemplarz oświadczenia majątkowego wraz z załącznikami PIT zgodnie z art. 24h ust 6 ustawy o samorządzie gminnym został przekazany Naczelnikowi Urzędu Skarbowego w Łomży. Dziękuję.
b) wystąpienie Przewodniczącego Rady.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Dziękuję panie Wójcie. Przedstawię teraz analizę oświadczeń majątkowych Radnych Gminy Wizna. Zgodnie z art. 24 ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku ustawy o samorządzie gminnym. Przewodniczący Rady Gminy jako podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych jest zobligowany do przedstawienia Radzie Gminy informacji z analiz i oświadczeń majątkowych radnych w terminie do 30 października 2024 roku. Informacja powinna zawierać dane o osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły prawidłowe oświadczenia. Działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych. Do złożenia oświadczeń majątkowych Przewodniczącemu Rady Gminy zobowiązani zobowiązani byli następujący radni: pan Domurat Wiesław, pan Frąckiewicz Kamil, pani Galińska Iwona, pan Godlewski Damian, pan Kapelewski Wiesław, pan Ładyżyński Damian, pan Łuba Grzegorz, pan Matejkowski Kamil, pan Modzelewski Marcin, pan Marek Lech Sawicki, pan Szulc, Paweł, pan Wróblewski Marcin, pan Zalewski Adam i pan Zysk Marcin. Do złożonych oświadczeń nie mamy uwag. Także stosownie do ustawy radni Rady Gminy Wizna zobowiązani byli do złożenia na moje ręce oświadczeń majątkowych w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania, to jest do dnia 5 czerwca 2024 roku zachowanie ustawowego terminu. Wszyscy radni zobowiązani do złożenia oświadczeń majątkowych do 5 czerwca czyli do wyznaczonej daty. Przepraszam pana Wróblewskiego nie Marcina a Szczepana. Analizując złożone oświadczenia majątkowe badano pod kątem kompletności dokumentów, staranności i rzetelności w wypełnianiu poszczególnych pozycji. Ponadto dokonano porównania treści przedłożonego oświadczenia majątkowego z kopią zeznania o wysokości osiągniętych dochodów w złożonych oświadczeniach nie stwierdzono, nie stwierdzono nieprawidłowości. Zostały wypełnione starannie i czytelni. W dniu 18 marca 2024 rok pismem nr 0043.16.2024 oświadczenie majątkowe wraz z kopiami zeznania o wysokości osiągniętego dochodu zostały przesłane do urzędu skarbowego w Łomży, oświadczenie majątkowe przewodniczącego Rady Gminy zostało przesłane w dniu 4 czerwca 2024 rok do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku. Stosownie do art. 24 ust. 12 analizy oświadczenia majątkowego przewodniczący Rady Gminy dokonano. Oświadczenie majątkowego przewodniczącego Rady Gminy dokonał Wojewoda Podlaski, który już uwagi części pierwszej część A. Miejsce zatrudnienia stanowisku funkcja nie wpisano funkcji, to jest Przewodniczący Rady Gminy Wizna, nie określono przynależności majątkowej w pkt 1 zasoby pieniężne środki pieniężne zgromadzone w walucie polskiej. W pkt 9 składniki mienia ruchomego, brak odniesienia do rubryki w pkt. 2 podpkt. 3 gospodarstwo rolne. Z tego tytułu osiągnełem w roku ubiegłym przychód i dochód w wysokości w pozostałym zakresie braki jest uwag do złożonego oświadczenia majątkowego. Oświadczenia majątkowe radnych opublikowane są na stronie Biuletynu Informacji. Publicznej Gminy Wizna. Dziękuje.
14. Informacja o podmiotach, w których wykonywane są prace społeczne na terenie Gminy Wizna
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy teraz do punktu 14. Informacje o podmiotach, w których wykonywane są prace społeczne na terenie Gminy Wizna. Proszę pana Wójta o przedstawienie informacji.
Wójt Gminy Artur Szulc: Wykonanie kary ograniczenia wolności może polegać na nieodpłatnej, kontrolowanej pracy skazanego na cele społeczne. Podmiotem, w którym wykonywane są prace społeczne, społecznie użyteczne jest Urząd Gminy Wizna. Do Urzędu Gminy Wizna wpływają z Sądu Rejonowego w Łomży skierowania do wykonywania kontrolowanej pracy na cele społeczne. Miejscem wykonywania prac jest Gmina Wizna. Skierowanie wykonują głównie cele głównie pracy porządkowe. Obecnie wyżej wymienione prace wykonywane są przez 2 osoby. W 2024 roku do października na cele społeczne w Gminy Wizna wpłynęły 4 skierowania o odbycie takich prac. Dziękuje.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Dziękuje panu Wójtowi.
15. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przystępuję do pkt 15. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych jako interpelacji i zapytań nie było. Zamykam ten punkt.
16. Wolne wnioski i oświadczenia radnych .
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przechodzimy do pkt 16. Wolne wnioski i oświadczenia radnych. Proszę Państwa Radnych o wnioski, oświadczenia. Dziękuję.
17. Sprawy różne.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Przystępujemy do punktu 17. Sprawy różne. Czy ktoś w tym punkcie chciałby zabrać głos? Dziękuję. Nie ma pytań.
18. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Gminy Mirosław Ruszczyk: Zamykam VII sesję Rady Gminy Wizna. Bardzo dziękuję wszystkim za przybycie. Dziękuję za uczestnictwo. Dziękuję bardzo.
Przewodniczący
Rada Gminy Wizna